Zo ziet het werk eruit
Als centralist meldkamer ambulancezorg begeef jij je in het middelpunt van de ambulancezorg; in de 112 meldkamer in Apeldoorn of in het zorgcoördinatiecentrum in Zwolle. Hier komen telefonisch alle zorgvragen binnen, zowel spoedeisend als niet spoedeisend, van kleine zorgvragen tot grote ongevallen. Door jouw ervaring, kennis en kunde op het gebied van (acute) zorg kan je snel een goede inschatting maken van de situatie aan de andere kant van de telefoon. Natuurlijk volg je een passende opleiding om bekwaam te worden en heb je tijdens jouw werk diverse hulpmiddelen en systemen tot jouw beschikking. Zo kan jij altijd het juiste advies en hulp op afstand geven.
Jij bent de eerste contactpersoon voor burgers in een noodsituatie die 112 bellen en voor zorgpartners die acute zorg voor hun patiënt aanvragen (denk aan huisarts, ziekenhuis of verloskundige). Geen melding is hetzelfde en elke situatie is anders. Het is aan jou als centralist om de zorgvraag en urgentie te bepalen, instructies te geven, de melder gerust te stellen en de juiste (ambulance)zorg in te zetten.
Kortom; als centralist maak je écht het verschil en ben je een belangrijke schakel binnen onze Overijsselse ambulancezorg!
Onze werkplekken
- In Apeldoorn worden alle inkomende 112 gesprekken aangenomen. Hier werken brandweer-, politie- en ambulancezorgcentralisten samen vanuit alle regio's in Overijssel en Gelderland;
- In het zorgcoördinatiecentrum (ZCC) in Zwolle behandelen we de spoedeisende en niet-spoedeisende aanvragen van onze ketenpartners. Ook worden vanuit deze locatie onze ambulances ingezet en aangestuurd. In het ZCC werken we samen met zorgketenpartners (huisartsen, thuiszorg, GGZ, enz.)
|
|
Meldkamer Apeldoorn |
Zorgcoördinatiecentrum Zwolle |
Functie-eisen
- BIG-geregistreerde verpleegkundige (mbo-4 of hbo-v) of BMH’er;
- Enige jaren werkervaring in de zorg;
- Goede sociale en communicatieve vaardigheden. Denk aan tact, hulpvaardigheid, inlevingsvermogen en overtuigingskracht;
- Flexibele instelling en je denkt graag mee over doorontwikkeling van meldkamerzorg;
- Goede digitale skills.
Opleiding
Zodra je in dienst bent, word je in enkele maanden klaargestoomd voor het werk als centralist en kan je snel in de praktijk aan de slag. De focus van de opleiding ligt in eerst op aanname van 112 en zorglijnen. Na verloop van tijd zullen hier ook meer (zorg)coördinerende en aansturende werkzaamheden bijkomen.
Je volgt een modulair opleidingstraject passend bij jouw functie. Tijdens de opleiding heb je theorie-lesdagen en doe je praktijkervaring op binnen onze ZCC’s en de meldkamer in Apeldoorn. Gedurende de opleiding (en de eerste maanden daarna) werk je minimaal 32 uur per week.
Dit bieden wij
Werken als centralist staat garant voor een uitdagende, afwisselende en zelfstandige functie die net als de organisatie volop in ontwikkeling is. We hebben een prettig en uitdagend werkklimaat met veel aandacht voor ontwikkeling en kwaliteit.
Als centralist val je onder de cao ambulancezorg, met aanvullend uitstekende arbeidsvoorwaarden, zoals een ruime eindejaarsuitkering, onregelmatigheidstoeslag en reiskostenvergoeding.
Contact
Heb je vragen over deze functie? Eén van onze HR-collega's staat je graag te woord. Je kunt contact met hen opnemen via 088 48 05 38 of HRM@ambulanceijsselland.nl.