Onze cliëntenraad is er voor u

De cliëntenraad brengt de wensen, meningen en ideeën van patiënten naar voren. Dit doen wij voor Ambulance IJsselland. Zij zijn de oren, ogen en het hart van de patiënt. Bij alle ontwikkelingen kijken we vooral naar het belang van de patiënt.

Wie vormen de cliëntenraad?

De cliëntenraad van Ambulancedienst IJsselland bestaat uit onafhankelijke personen. Niemand van hen werkt bij Ambulance IJsselland. De cliëntenraad adviseert onze organisatie en in het bijzonder het management. De leden van onze cliëntenraad zijn:

  • Johan Blom (voorzitter)
  • Sipke Dekker (secretaris)
  • Ada van Apeldoorn
  • Cora Ritmeijer
  • Emo van Drielen

Het bestaan van de cliëntenraad is vastgelegd in de Wet Medezeggenschap Cliëntenraden 2018.

Wat doet de cliëntenraad?

De cliëntenraad geeft gevraagd en ongevraagd advies over allerlei patiënt-gerelateerde beleidsstukken en plannen. Daarbij kijkt de cliëntenraad vooral naar het belang van de patiënt.

De cliëntenraad vindt het belangrijk dat een patiënt goede zorg krijgt. Ook moet een patiënt zich zo veel mogelijk op zijn gemak voelen. Bijvoorbeeld: Bent u vriendelijk te woord gestaan? Kon u het alarmnummer makkelijk bereiken? Kreeg u duidelijke informatie of instructies van de meldkamercentralist?

Wat doet de cliëntenraad niet?

De cliëntenraad is er voor het gemeenschappelijke belang van alle patiënten. Het gaat dus niet om de belangenbehartiging van de individuele situatie van één patiënt. Heeft u een persoonlijke klacht of compliment? Dan kunt u delen via één van de formulieren op onze contactpagina.

Wat kunt u voor de cliëntenraad doen?

De cliëntenraad hoort graag uw ervaring met Ambulance IJsselland en/of de geleverde zorg. Bijvoorbeeld: Wat ging goed? En wat kan beter? U kunt ons een e-mail sturen met uw opmerkingen en ideeën via clientenraad@ambulanceijsselland.nl. Uw naam en contactgegevens zijn alleen nodig als u een reactie wilt ontvangen. 

Bekijk ook: